Kapat Hoşgeldin, Ziyaretçi | Oturum AçKayıt Ol

Sosyal medya ve gençlik - 5

Sosyal medya ve gençlik - 5 A - NE YAPMALI?

Bugün artık sosyal medya diye bir gerçeğimiz var. Bunun ortaya çıkışına biz vesile olmadık ama kendimizi ve gençliğimizi sosyal medyanın içinde bulduk.
Artık şikâyet etmekten, yakınmaktan, birbirimize zararlarını sayıp dökmekten vazgeçmeliyiz ve bir anda kendimizi içinde bulunduğumuz bu gerçekle yüzleşmeliyiz.

Batı, uzun zamandan beri sosyal medyanın zararlı yanlarından çocukları ve gençleri nasıl koruyacağının köklü bir eleştirisine başladı.Biz de bu eleştirilere yakından kulak kabartmalı, katılmalı ve sosyal Medya’nın kültürümüz, milli varlığımız üzerinde olumsuz baskılarını azaltacak, yok edecek tedbirler almalıyız.

Daha da önemlisi pasif bir konumdan, aktif bir konuma geçerek gençlerimize bu alanda özgüven vermeli, sosyal medyanın olumsuz etkilerine maruz kalmalarının önüne geçecek adımlar atmalıyız.Yani kendi irademizle ortaya çıkmamış olan ama kendimizi içinde bulduğumuz ve her türlü kötü etkisine maruz kaldığımız, sosyal medyaya, irademizi teslim etmek yerine, irademizle dimdik ayakta kalarak kötülükleri bertaraf etmeliyiz.

Meseleye birçok açıdan, geniş perspektiften, âli ufuktan ve hakikatlerden yola çıkarak bakmalıyız. Aksi takdirde uzun süre sosyal medyanın zararlarını tartışarak zamanımızı ve enerjimizi heba ederiz.Mesela, bugün, birçok ülke kendilerine yapılacak siber saldırı ’ya karşı büyük bütçeler harcayarak tedbirler almaya çalışıyorlar.

Bu, şu anlama geliyor: Eğer bundan sonra savaş olacaksa geleceğin bu savaşlarını dijital ve siber açıdan bilgili, donanımlı ülkeler daha rahat kazanacaklardır.
Öyle ise biz de, ulusal güvenliğimizi bu gerçeğe yani muhtemel siber saldırı olacakmış gerçeğine göre şekillendirmeye mecburuz.

Elbette şu anda bunun yapılmadığını iddia etmiyorum. Ancak benim söylemek istediğim şudur: öncelikle kendimizi hızla sosyal medya zararlarını konuşma boyutundan kurtarmalıyız ve gençlerimize ulusal değil küresel boyutta hedefler göstermeliyiz, bunun eğitimini de ülkemizin insanına çok küçük yaşlardan itibaren vermeye başlamalıyız.

Ayrıca bugün ki Bakanlıklardan birinin adının Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olması çok isabetli olmuştur fakat bu Bakanlığımızı bu alanda daha donanımlı hale getirmeliyiz.

Peki, neden bunu söylüyorum?

Bakın, hepimizin bildiği gibi ülkelerin çalışan nüfus çoğunluğu hangi kesimde ise ülkeler o ad’la adlandırılır. Mesela çoğunluk tarımda çalışıyorsa tarım toplumu, çoğunluk sanayide çalışıyorsa sanayi toplumu denir.

Bugün dünya nüfusunun büyük bir çoğunluğu fakir ve hala tarım ya da kısmen sanayi toplumudur. Ama dünyayı da zaten bu çoğunluk yönetmiyor, dünyayı azınlık olan ama adı Bilgi ya da Bilişim Toplumu bir başka adıyla İletişim Toplumu olan ve dünya nüfusuna oranla çok küçük nüfusa sahip olan Batılı ülkeler yönetiyor.

Peki, bunu nasıl anlıyoruz?

Şöyle: Bir ülkenin ilk 10 veya 20 büyük firmasına bakarsanız bunu, derhal anlarsınız. Mesela batının büyük firmalarına bakarsanız bunların çoğunun sosyal medya dediğimiz alanı da içine alan, dev bilişim ve iletişim firmaları olduğunu görürsünüz.

Yani o ülkelerde nüfusun çoğunluğu bilişim ve iletişim firmalarında çalıştığı için o ülkelere bilişim ya da iletişim toplumu diyebilirsiniz. Söylediklerimizi daha iyi anlatabilmek için Türkiye ve ABD’nin en büyük ciro’lu ilk on firmasını örnek vereceğim.

Diyeceksiniz ki Türkiye ile ABD’yi nasıl mukayese edebilirsiniz? Hayır, ben zaten cirolarını örnek göstermiyorum. İlk on firmayı hangi işleri yapıp, neler ürettikleri bakımından birbiri ile karşılaştıracağım.

Türkiye 2014

Koç Holding (34.7 Milyar $) Petrol, Beyaz Eşya, Otomotiv ve Bankacılık

İş Bankası (14.6 Milyar $) Bankacılık

Sabancı Holding (13 Milyar $) Bankacılık, Otomotiv

Türk Hava Yolları (9,8 Milyar $) THY taşımacılık

Garanti Bankası (9.5 Milyar $) Bankacılık

Akbank (7.9 Milyar $) Bankacılık

Türk Telekom (6.9 Milyar $) İletişim, Haberleşme ve Teknoloji hizmetleri, AVEA, T-T-N-E-T, Lübnan menşeli % 55 Lübnan OJER, % 30 Türkiye Cumhuriyeti, % 15 Halka arz.

Enka (6.5 Milyar $) Müteahhitlik

Halkbank (6.4 Milyar $) Bankacılık

Vakıfbank (6.3 Milyar $) Bankacılık


ABD 2014

Apple (478.7 Milyar $) - Bilişim 

Exxon Mobil (4220 Milyar $) - Petrokimya

Microsoft (3402 Milyar $) - Bilişim

Google (3130 Milyar $) - Bilişim

Berkshire Hathaway (308 Milyar $) Banka, 

Sağlık, inetrnetin on üç kök ad sunucusundan ikisi dahil olmak üzere.com, .net ve name gibi alan adları ve ayrıca .cc, .tv ülke gibi üst seviye olan adları ve yine Level Domains CC, TLD ve .jobc ile . edu üst seviye alan adları gibi çok sayıda alan adları, arka uç sistemleri ve ağ altyapısı Bankacılık, bilişim ve iletişim işletmecisidir.

Johnson ve Johneson (277.8 Milyar $) Bebek ürünleri, saç bakım ürünleri ve Haberleşme Teknoloji servis ağları.

Wels Fargo (261.2 Milyar $) kuruluşta bankacılık hizmetleri yapar, hatta şu anda da ABD’nin en büyük Mortgage firmalarındandır. ABD’nin ilk internet bankacılığı hizmeti sunan ciddi bankasıdır. On binlerce kayıtlı aktif online müşterisi vardır.

General Electric (259.5 Milyar $) Elektrik, elektronik, haberleşme ve iletişim hizmetleri.

WolMart (Volmart) (246.8 Milyar $) Hipermarketler zinciri.

JPMorgan Chase (229.8 Milyar $) Bankacılık ve Menkul değerler.

Yukarıda ki tablolar bize ABD’nin bir Bilişim- İletişim toplumu olduğunu, bizim ise, Bankacılık ağırlıklı bir hizmet sektörü toplumu olduğumuzu söylüyor.

Dolayısıyla, hızla, Katma Değeri yüksek bir Bilişim-İletişim toplumu olmanın çarelerini bulmak ve uygulamak zorundayız.

Aksi takdirde, ülkemiz, ileride büyük bedeller ödemek zorunda kalabilir zira üzerinde oturduğumuz coğrafya bize, bunu söylemektedir.

 
Ferman Karaçam

fermankaracam@gmail.com

fermankaracam@twitter.com

twitter.com/fermankaracam

facebook.com/ferman.karacam

                                                                                                                                                                                              

Henüz hiç yorum yapılmamış...

Yorum Yap

(*) işaretli alanların doldurulması zorunludur.


Captcha